Khamis, 24 Oktober 2013

Jodoh

SEKUAT mana kita setia...
SHEBAT mana kita merancang...
     SELAMA mana kita menunggu...
SEKERAS mana kita bersabar...
SEJUJUR mana kita menerima kekasih kita...
SELAMA mana kita bertahan bersamanya...

Jika ALLAH SUBHANAHU WA TA'ALA tidak menulis jodoh kita bersama orang yang kita sukai, Kita tetap tidak akan Bersama dengannya walau engkau bersusah payah mendapatkannya. Maka cintailah orang sewajarnya .... kerana orang yang kita cintai belum pasti jodoh kita nanti, kadang yang engkau nilai baik untuk mu belum tentu baik untuk ALLAH. 
Saat hati berkata " INGIN ", namun ALLAH berkata " TUNGGU ".

Saat AIR MATA harus menitis, namun ALLAH berkata " TERSENYUMLAH ".


Saat segalanya terasa " MEMBOSANKAN ", namun ALLAH berkata " TERUSLAH 

MELANGKAH ".


~Kita merancang Allah juga merancang tetapi perancangan Allah lebih baik.~



Jika ALLAH Tidak Menulis Jodoh Kita Bersama.. Kita Tetap Tidak Akan Bersama.. Tiada Yang Kebetulan Melainkan Semuanya Telah Dirancang.. Dan Sebaik Baik Yang Merancang Itu Adalah ALLAH s.w.t., Maha Perancang Segalanya.

Hebat aturanNya..


Jodoh itu kan Rahsia Allah.. Sweet kan? Allah itu maha SWEET. Dia nak bagi kejutan dekat kita. =D dan kita pula akan sentiasa ternanti-nanti , siapakah jodoh kita. Tapi, sebelum tiba masanya, selagi itulah Dia akan rahsiakan daripada kita. Allah buat macam tu bukan sia-sia, tidak ada sia-sia dalam perancanganNya. Dia nak kita persiapkan diri secukupnya sebelum jodoh itu sampai. Selagi ada masa yang disediakan Allah untuk kita ini, mari kita tambahkan ilmu di dada secukupnya untuk menjadi hambaNya yang bertaqwa. 

1 ulasan:

  1. Советую:) проститутки индивидуалки Одессы
    Предложение для мужчин, которые имеют возможность и желание отдохнуть телом и душой, провести время для полного расслабления, вдохновения и новых побед! Есть подружка. Звоните. . Когда чаша терпения переполнена, ничего не остается, как хлебнуть лишнего.

    BalasPadam